Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 2)
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 1)


Fysisk aktivitet har en rad positiva hälsoeffekter:Förbättrad hälsa, livskvalitet, kognition, stämningsläge och fysisk kapacitet.Regelbundet fysiskt aktiva personer har en lägre risk för typ 2 diabetes, övervikt/fetma, hjärt-kärlsjukdom, demens, vissa cancerformer med mera. Man skulle kunna säga att daglig fysik aktivitet, kombinerat med 2-4 styrkepass per vecka, är detsamma som att dricka elixir från ungdomens källa Visst är det fantastiskt…,#fysisktaktivitet #hälsa #styrketräning #health #strengthtraining #fitspo #fitness

Inga kommentarer

Fysisk aktivitet har en rad positiva hälsoeffekter:Förbättrad hälsa, livskvalitet, kognition, stämningsläge och fysisk kapacitet.Regelbundet fysiskt aktiva personer har en lägre risk för typ 2 diabetes, övervikt/fetma, hjärt-kärlsjukdom, demens, vissa cancerformer med mera. Man skulle kunna säga att daglig fysik aktivitet, kombinerat med 2-4 styrkepass per vecka, är detsamma som att dricka elixir från ungdomens källa Visst är det fantastiskt...,#fysisktaktivitet #hälsa #styrketräning #health #strengthtraining #fitspo #fitness


Topp tre övningar för en schysst baksida som fyller ut tröjan ordentligtchins SkivstångsroddOmvända flyesChins tränas bäst med 4-10 reps (häng på vikter om du klarar fler än åtta). Skivstångsrodd utförs strikt och utan gung med medeltunga vikter kring 8-12 repetitioner. Toppa med omvända flyes för bakre deltamuskeln i ett repetitionsomfång om 12-20.Lycka till!Och du, glöm inte framsidan….#chins #barbellrows #reardeltflyes #backtraining #skivstångsrodd #ryggträning #strengthtraining #styrketräning #fitspo #mondaymotivation

Inga kommentarer

Topp tre övningar för en schysst baksida som fyller ut tröjan ordentligtchins SkivstångsroddOmvända flyesChins tränas bäst med 4-10 reps (häng på vikter om du klarar fler än åtta). Skivstångsrodd utförs strikt och utan gung med medeltunga vikter kring 8-12 repetitioner. Toppa med omvända flyes för bakre deltamuskeln i ett repetitionsomfång om 12-20.Lycka till!Och du, glöm inte framsidan....#chins #barbellrows #reardeltflyes #backtraining #skivstångsrodd #ryggträning #strengthtraining #styrketräning #fitspo #mondaymotivation



Kvällens efterrätt, hallonpaj med vaniljsås receptet hittade jag på @koststudion Recep för en kaka. Räcker till ca 4 personer:400 gram hallon2 msk chiafrön3 dl havregryn350 gram lättkvarg naturell1 skopa proteinpulver vaniljsmak1/2 dl sötströ1-2 dl vattenGör såhär:Sätt ugnen på 200 graderLägg hallonen i botten av formen Blanda resterande ingredienser i en bunke. Bred sedan ut degen över hallonenIn i ugnen i ca 30 minuterKalorisnålt, proteinrikt och riktigt, riktigt gott….#fitnessfood #fitnessmat #protein #paj #dessert #mondaymotivation #fitspo

Inga kommentarer

Kvällens efterrätt, hallonpaj med vaniljsås receptet hittade jag på @koststudion Recep för en kaka. Räcker till ca 4 personer:400 gram hallon2 msk chiafrön3 dl havregryn350 gram lättkvarg naturell1 skopa proteinpulver vaniljsmak1/2 dl sötströ1-2 dl vattenGör såhär:Sätt ugnen på 200 graderLägg hallonen i botten av formen Blanda resterande ingredienser i en bunke. Bred sedan ut degen över hallonenIn i ugnen i ca 30 minuterKalorisnålt, proteinrikt och riktigt, riktigt gott....#fitnessfood #fitnessmat #protein #paj #dessert #mondaymotivation #fitspo





Vad krävs egentligen för att komma i riktigt bra form?Frågar du mig skulle jag svara:3-5 styrkepass per vecka med fokus på kvalitet snarare än kvantitet. Mest fokus på övningar som ger mest valuta per investerad tid så som knäböj, marklyft, bänkpress, chins etc och progression i dessa. Men samtidigt, ingen övning är ett måste och alla övningar passar inte alla, trotts att jag har en viss förkärlek till de klassiska basövningarnaRegelbunden fysisk aktivitet som du tycker om. Själv tycker jag väldigt mycket om att promenera. En varierad kosthållning med fokus på näringsrik mat som mättar bra, men samtidigt smakar gott, så som exempelvis potatisPrioritera god nattsömn och återhämtning och försök att hålla stressnivåerna på en acceptabel nivå.Välj också ett kost- och träningsupplägg som du klarar av att hålla över tid. Kontinuitet och goda vanor är två väldigt viktiga nycklar till framgång lycka till!….#mondaymotivation #fitspo #fitnesslife #fitnesslifestyle #kosthållning #nutrition #gymlife #lifestyle #fitnessmodel #bodybuilding #strengthtraining #weighttraining #muscle #fitandlean

Inga kommentarer

Vad krävs egentligen för att komma i riktigt bra form?Frågar du mig skulle jag svara:3-5 styrkepass per vecka med fokus på kvalitet snarare än kvantitet. Mest fokus på övningar som ger mest valuta per investerad tid så som knäböj, marklyft, bänkpress, chins etc och progression i dessa. Men samtidigt, ingen övning är ett måste och alla övningar passar inte alla, trotts att jag har en viss förkärlek till de klassiska basövningarnaRegelbunden fysisk aktivitet som du tycker om. Själv tycker jag väldigt mycket om att promenera. En varierad kosthållning med fokus på näringsrik mat som mättar bra, men samtidigt smakar gott, så som exempelvis potatisPrioritera god nattsömn och återhämtning och försök att hålla stressnivåerna på en acceptabel nivå.Välj också ett kost- och träningsupplägg som du klarar av att hålla över tid. Kontinuitet och goda vanor är två väldigt viktiga nycklar till framgång lycka till!....#mondaymotivation #fitspo #fitnesslife #fitnesslifestyle #kosthållning #nutrition #gymlife #lifestyle #fitnessmodel #bodybuilding #strengthtraining #weighttraining #muscle #fitandlean