Den 14:e juni lanseras ett svenskt teknologiföretag med det fransk-inspirerade namnet YNOIR. Lanseringen sker på Pitti Uomo, en världsberömd modemässa i Italien.
YNOIR har valt att fokusera på stället där sladdarna möts, till skillnad från många andra tillverkare som fokuserar på designen på öronsnäckorna. Därav blev resultatet ett stilfullt smycke med 18K guldöverdrag som lätt uppmärksammas på bärarens bröst. YNOIR kommer att lanseras i de tre färgerna rosé guld, gult guld och vitt guld. De har arbetats fram under en tvåårig period för att göras extra exklusiva.
Under sommaren kommer de att börja säljas i modebutiker runt om i världen i storstäder som Stockholm, Miami, NYC och London, men även på YNOIR.com.
”Vi tror att kunder kommer att välja YNOIR för dess design, men vi är minst lika stolta över ljudet. Det var väldigt viktigt för oss att leverera både en bra ljudupplevelse och en nytänkande design. YNOIR tar för sig på ett elegant sätt. Vi hoppas att folk känner kärleken vi lagt ned i produkterna.” säger Patrik Slettman, en av grundarna. Vidare berättar han; ”Musik ÄR känsla. Det ska återspeglas i sättet man lyssnar på den, tycker vi. ”.
Under modemässan Pitti Uomo genomförs även ett cykelrace i samband. Det heter Giro d’ Stil och man brukar dubba det till ”The most fashionable bicycle race on the planet”. Detta äger rum i Florence i Italien mellan den 14-17 juni 2016.
Cyklarna är skräddarsydda från Velorbis och den rullande catwalken ringlar genom gatorna i Florence. Livsstilsmärken som Gant och modehus som Lardini kommer att synas, och nu kommer även YNOIR att synas där. ”De cyklande modellerna kan lyssna på sin favoritmusik i världens snyggaste lurar” säger grundaren av Giro d’Stil Jonas Bergström.