När Peter Arcabic tillsammans med två vänner ville starta en butik som nischade sig på kepsar var det ingen som trodde på dem, verkligen ingen.
– Alla sa att vi var dödsdömda. Vi hade till och med svårt att få lokal för att fastighetsägare inte trodde på vår idé. Men vi ville verkligen testa. Folk sa lite hånfullt att de gav oss tre månader. Jag undrar vad de säger nu?
Sen starten har det bara vuxit och nu finns N Store i tre städer, en butik i Malmö, en i Göteborg och en i Stockholm. Snart öppnar dessutom en fjärde butik i Täby utanför huvudstaden.
– Den kommer bli jävligt fet, säger Peter.
När det går att hitta kepsar i nästan alla butiker, handlar allting om att bygga en känsla hos kunden. För Peter och N Store är kepsen mycket mer än en biprodukt, den är en del av en livsstil.
– Vi presenterar kepsen på ett lyxigt sätt och har också störst utbud i Skandinavien. Det var en av anledningarna till att jag ville starta N Store, för när jag var i USA så såg jag alltid att det fanns så sjukt mycket modeller om man jämförde med Sverige. Folk gillar att vi har limiterade saker och specialutgåvor. Det är inte många som har det.
Kepsen har blivit mer accepterad idag, det är som nutidens hatt som Peter uttrycker det. Vi pratar om vår skoltid och Peter frågar om jag fick ha keps på mig när jag gick i skolan. Nej, för fan, svarar jag och vi skrattar.
– Jag väljer till och med kläder utifrån vilken keps jag ska ha på mig. Först kepsen, sen väljer jag sneakers och sen ser jag vilken skjorta eller t-shirt som passar till det, fortsätter Peter.
Att annorlunda modeller lockar är självklart men på N Store har de också en brodyrmaskin där man kan designa sin egen keps och det är väldigt populärt.
– Folk vill ha sina initialer på kepsen eller så vill de ha sina smeknamn. Många är jäkligt seriösa också och designar någon logo i Photoshop, det är riktigt roligt att folk engagerar sig så mycket för att få en unik keps.