MARC O’ POLO & Jeff Bridges mindfulness-arbete har genererat miljonbelopp till välgörenhet.
2014, tog MARC O’POLO tillsammans med den Oscarsvinnande skådespelaren och troende buddisten Jeff Bridges fram en minfullness-kollektion, där delar av vinsten från försäljningen gick till välgörande ändamål.
Varumärket har sålt över 60 000 produkter ur kollektionen vilket genererat mer än 125 000 amerikanska dollar till ”The institute of Compassionate Awareness” (T.I.C.A).
Jeff är en entusiastisk anhängare av mindfulness och som styrelseledamot för (T.I.C.A) letade han efter en möjlighet att ytterligare främja mindfulness och sprida budskapet om institutets arbete. Idén till kollektionen föddes i samband med att Jeff anlitades som kampanjansikte för MARC O´POLO och tillsammans har de tagit fram kollektionen som består av ekologiska t-shirts och hoodies med fem olika budskap, LiberTee, SimpliciTee, PersonaliTee, UncertainTee, BeauTee.
Två mindfullnes-kollektioner har släppts och en tredje kollektion lanseras under 2016 och förväntas bli likaframgångsrik som de två föregående.